Här är första bilderna från C Mores och TV4:s nya originalserie Fartblinda

Misc

Kärlek, girighet och svek - tre ord som beskriver C Mores och TV4:s nya relationsdrama Fartblinda.

Här är premiärdatumen och de första bilderna från serien med Julia Ragnarsson och Matias Varela i huvudrollerna.

Dramahösten drar igång tidigt på C More och TV4. Redan måndag den 19 augusti får originalserien Fartblinda premiär med sina första två avsnitt på streamingtjänsten C More. Därefter släpps ett avsnitt per vecka. Måndag den 2 september klockan 21.00 kommer serien att börja sändas på TV4.

Nu släpps de första bilderna från Fartblinda - ett spännande relationsdrama i finans- och tidningsmiljö med journalisten Bea Farkas (Julia Ragnarsson) i centrum vars jakt på sanningen om ST-Banken försvåras av hennes kärleksaffär med bankens gifte vd, Peder Rooth (Matias Varela). Bilderna kan laddas ner i slutet av detta pressmeddelande, eller genom att söka på C Mores och TV4:s presstjänst.

Utöver Julia Ragnarsson och Matias Varela syns bland andra följande i serien: Claes Månsson, Peter Eggers, Albin Grenholm, Mats Blomgren, Julia Dufvenius, Kajsa Ernst, Oskar Thunberg¸ Edvin Endre och Johan H:son Kjellgren.

Huvudregissör för Fartblinda är Jens Jonsson som vid sin sida har avsnittsregissören Johan Lundin. Manus har skrivits av huvudförfattaren Jesper Harrie tillsammans med Maria Karlsson och Jonas Bonnier. Serien bygger på Carolina Neuraths bok Fartblinda som i sin tur är inspirerad av verkliga händelser.

Vid intresse av att recensera serien eller intervjua någon av skådespelarna eller kreatörerna, vänligen anmäl intresse till pressansvarig (se kontaktinformation nedan).

Om Fartblinda

Den unga journalisten Bea Farkas (Julia Ragnarsson) jagar nästa scoop och får reda på oegentligheter på ST-bankens tradingavdelning. Banken har tagit så stora risker att de bryter mot lagkrav och riskerar aktieägarnas, kundernas och skattebetalarnas pengar.

Hennes jakt på sanningen försvåras av att hon har en kärleksaffär med bankens gifte vd, Peder Rooth (Matias Varela). Men Bea lägger relationen åt sidan för att avslöja oegentligheterna. För det får hon betala ett högt pris.

Fartblinda är ett spännande relationsdrama i åtta delar som utspelar sig i finans- och tidningsmiljö, delvis inspirerad av verkligheten. Fartblinda bygger på ekonomijournalisten Carolina Neuraths bok med samma namn. Fartblinda har premiär den 19 augusti på C More och den 2 september på TV4.

Fartblinda produceras av produktionsbolaget FLX för C More och TV4 och är en samproduktion med Film Capital Stockholm fund. All3Media distribuerar Fartblinda internationellt.

Om C More och TV4

Det högkvalitativa innehåll som TV4 och C More levererar till tittarna och användarna gör oss mer relevanta i dag än någonsin tidigare. I en tid när alla tittar helt på sina egna villkor skapar vi innehåll och tjänster som berör och engagerar – och som samlar Sverige.

TV4 och C More befinner sig i en expansiv satsning på svenskt drama och har det gångna året premiärvisat nya originalproduktioner som Jägarna, Dirigenten och Bröllop, begravning och dop. I innehållsportföljen finns också starka varumärken och publikfavoriter som Solsidan, Gåsmamman och Beck.

Ladda ner pressbilder

Kommentatorer, experter & programledare

Månadens programbilder

Logotyper

Filmtegration

Ändringar i vår tablå

Ange din e-postadress om du vill bli meddelad då vi ändrar i vår tablå

Ett fel uppstod, testa igen.

Ett mail har skickats till dig med vidare instruktioner.

Pressfrågor: press@tv4.se 08-459 40 00