Detta är C More

C MORE ENTERTAINMENT AB Företagspresentation

Historik

CANAL+ Television AB startades 1997 av franska CANAL+. 2003 köpte de två riskkapitalbolagen Baker Capital och Nordic Capital 100 % av CANAL+ Television AB av mediekoncernen Vivendi, genom det samägda bolaget C More Group AB. CANAL+ Television AB bytte samtidigt namn till C More Entertainment. 2005 köptes C More Group AB av SBS Broadcasting Group, och i juli 2007 köpte ProSiebenSat.1 Media AG 100 procent av aktierna i SBS Broadcasting Group. Den 2 december 2008 köpte TV4 AB C More Group AB av ProSiebenSat.1 Media AG. 4 september 2012 byttes varumärket CANAL+ ut till C More. C More Entertainment AB ägs idag av Bonnier Holding.

Företaget

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen, Nyhetsbolaget och MTV i Finland.

Hos C More finns film från alla betydande bolag, och de flesta avtalen är exklusiva vilket innebär att ingen annan abonnemangstjänst kan erbjuda filmerna samtidigt. C More har avtal med bland andra Fox, MGM, Paramount, Universal, Sony, Warner, Nordisk Film och Non Stop, och erbjuder Svensk Filmindustris utländska titlar. C More har mer svensk film än någon annan kommersiell aktör, bland annat ett omfattande urval av SF:s svenska storfilmer och en rad svenska filmer från andra bolag, såväl premiärfilmer som lite äldre favoriter. Hos C More finns tv-serier från bland andra HBO, AMC, Sundance TV, Warner, Showtime, Universal och Turner, och en rad kvalitativa barnprogram, såväl svenska som utländska.

Inom sport erbjuder C More exklusiva direktsändningar från de populäraste nationella och internationella ligorna, framför allt i fotboll, hockey och golf. Bland dem återfinns Allsvenskan i fotboll, SHL, Hockeyallsvenskan, samt Elitserien i Speedway och DTM.

Abonnenter kan se C Mores utbud när de vill via cmore.se, surfplattan eller mobilen. C More kan även ses på linjära tv-kanaler via en operatör och dessa abonnenter har också möjlighet att utan extra kostnad se hela C Mores utbud när de vill på datorn, i surfplattan eller mobilen antingen via C More eller sin operatörs plattform. På streamingtjänsten finns samtliga sportevent och matcher samlade och över tusen av C Mores film- och serietitlar tillgängliga att se när abonnenten vill.

C More-kanaler i Sverige

C More First Premiärkanal för film
C More Hits Nya och lite äldre storfilmer
C More Stars Nya och lite äldre storfilmer
SF-kanalen Svensk film från Svensk Filmindustri
C More Series TV-serier
C More Sport Studioinramade matcher från C Mores största ligor och turneringar
C More Fotboll Renodlad fotbollskanal
C More Hockey Renodlad hockeykanal
C More Golf PGA-touren, web.com och Champions Tour.
C More Live Sänder när det spelas fler matcher från ligorna samtidigt
C More Live 2, 3, 4, 5 Eventkanaler som sänder matcher när flera matcher spelas samtidigt

Distribution

C More Entertainments sändningar distribueras till abonnenterna i form av abonnemang för en månatlig kostnad, via satellit, kabel, digitala marknätet (DTT), IP-TV eller direkt via datorn, mobilen och surfplattan.

Huvuddistributörerna är

Sverige: Boxer (DTT), Canal Digital (satellit, kabel och IP-TV), Com Hem (kabel), Tele2 (kabel), Telia, IP-Sweden, Sappa, Bredbandsbolaget, Viasat och Fast-TV (IP-TV).

Norge: Canal Digital (satellit och kabel), Get (kabel), RiksTV (marknät), altibox (IP-TV), NextGenTel (IP-TV) och Homebase (IP-TV)

Danmark: Canal Digital (satellit), YouSee (kabel), Stofa (kabel), TDC TV (IP), Waoo (IP), Boxer (DTT) ComX (IP-TV) och AltiBox

Finland: Canal Digital (satellit och DTT), PlusTV (DTT), DNA (kabel, DTT), Aina (kabel), Elisa (kabel, IP-TV), FSP (kabel), Sonera (kabel, IP-TV), TTV (kabel), Lumo tv (kabel, IP-TV), Turku Cable (kabel), Anvia (kabel) och Maxisat (IP-TV).

Ladda ner pressbilder

Kommentatorer, experter & programledare

Månadens programbilder

Logotyper

Filmtegration

Ändringar i vår tablå

Ange din e-postadress om du vill bli meddelad då vi ändrar i vår tablå

Ett fel uppstod, testa igen.

Ett mail har skickats till dig med vidare instruktioner.

Pressfrågor: press@tv4.se 08-459 40 00